macProVideo.com
Forums
  • Kyrimoa
    master keyboard tmk 88
    J'ai un clavier maitre tmk 88 qui passe part mon interface audio studicanvas sd-90 edirol; pour rentrer dans logic. - J'ai un probleme de sensitiviter du toucher part rapport au clavier, je trouve que la pression du toucher de jeu sur le clavier n'est pas assez forte, je voudrais via l'environnement de logic, mettre plus de pression sur mon jeu pianistique; pouvez vous m'illustrer cela via un aperçu, pour que je puisse le reproduire et m'en servir; merçi d'avence a tous. I have a master keyboard tmk 88 which passes from my audio interface studicanvas edirol sd-90, to return to logic. - I have a problem of sensitivity of touch from the keyboard, I find that the pressure of touch on the game keyboard tmk 88 is not strong enough, I like the environment through logic, putting more pressure on my game piano; can m'illustrer this via a preview, so I can reproduce it and use it; merçi of Avence to all.
    Reply
  • Rounik Admin
    Re: master keyboard tmk 88
    So you want to multiple the velocity? In the Clicks and Ports Layer of the Environment create a new Transformer object. Place the transformer between the Input View Monitor and the Sequencer Input. Cable from Input View ---> Transformer --> Sequencer Input. Double click on Transformer. For Conditions: Status = Note For Operations: Velocity = Mul Set the Value to what you need. :) R
    Reply
  • Kyrimoa
    non je ne veut pas multiplier la vitesse, mais la pression du toucher merci d'avence. I do not want to increase the speed, but the pressure of touch thank you for Avence.
    Reply
  • Rounik Admin
    yes... How hard you press you key = velocity. Please try the steps I wrote above. If it does not work, please explain what is wrong. ...Perhaps I misunderstood you? Thanks Rounik
    Reply
  • Kyrimoa
    sa marche, j'ai de la vélocité dans les notes, meme du volume, mais pas de prèssion sur le clavier. Moi ce que je souhaiterai, c'est la pression de mes doigt sur le clavier. his works, I velocity in the notes, even the volume, but no pressure on the keyboard. What I hope is the pressure of my fingers on the keyboard.
    Reply
  • Kyrimoa
    sa marche, j'ai de la velocite dans les notes, meme du volume, mais pas de pression sur le clavier. Moi ce que je souhaiterai, c'est la pression de mes doigt sur le clavier. his works, I velocity in the notes, even the volume, but no pressure on the keyboard. What I hope is the pressure of my fingers on the keyboard.
    Reply
  • Christian L
    Hi, I'm not sure what you mean when you say "no pressure on the keyboard"... do you mean "aftertouch" ? Many MIDI keyboards have the ability to sense the amount of pressure applied to the keys. This ability (called "aftertouch") is used to control the sound of the synth or soft synth. Unfortunately, the TMK-88 controller doesn't send aftertouch. Je ne comprends pas ce que tu veux dire par "pas de pression sur le clavier". Veux-tu parler d'"aftertouch" ? Plusieurs claviers MIDI sont capables de sentir la pression appliquee une fois la touche enfoncee et de moduler le son du synthetiseur en consequence. Cette fonctionnalite se nomme "aftertouch". Malheureusement le TMK-88 n'envoie pas d'aftertouch. Si tu ne parles pas d'aftertouch, reformule ta question le plus precisement possible pour qu'on puisse t'aider. Merci! :)
    Reply
  • Kyrimoa
    Salut christ, c'est bien d'aftertouch que je parle, pourrais je en construire un via l'environnement? Si oui comment fait-on? Mersi a tous de votre disponibiliter et de la passion qui nous anime tous, (la musique); une des cléfs de l'amour entre les hommes. Hello christ, it's aftertouch as I speak, I could build one via the environment? If so how is it done?  Mersi has all of your availability and the passion that inspires us all, (the music), one of the Keys of love between men.
    Reply
You must be logged in to post a reply
Recent Threads
Recent Posts
Feedback
Course Advisor
Don't Know Where To Start?
Ask A Course Advisor
Ask Us!
Copy the link below and paste it into an email, forum, or Facebook to share this with your friends.
Make money when you share our links
Become a macProVideo.com Affiliate!
The current affiliate rate is: 50%
Classes Start Next Week!
Live 8-week Online Certification Classes for: